宮本 万智
[NECTAR]
Miyamoto Machi
Solo Exhibition
会期:2021年10月8日〜10月31日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2021年10月8日〜10月31日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
宮本 万智
[NECTAR]
Miyamoto Machi
Solo Exhibition
会期:2021年10月8日〜10月31日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2021年10月8日〜10月31日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
宮本 万智
Miyamoto Machi
宮本 万智
Miyamoto Machi
2015
殻とドレス アートスペース羅針盤
“Shells and dress” Art Space Rashinban
2018
宮本万智 展 TS4312
TS4312 EXEHIBITION MACHI MIYAMOTO TS4312
2019
花と骨 BLOCK HOUSE
The bone and the flower BLOCK HOUSE
2019
橋が見える /浅草橋,SAN-AI GALLERY+contemporary art
2021
NECTAR / 四谷三丁目,TS4312
2022
うつろと蜜 /小平,武蔵野美術大学g-FAL
2022
HORN / 渋谷,bluesdress
2023
Nocturnal spring /外苑前,L’arte
これまでウェディングドレスを介して女性性と母性、生命のありようを人体、植物を融合させた形態に変換させてきました。
本展では外殻としてのドレスにひそむものをインスタレーションから平面への行き来を通じて展開していきます。
宮本 万智
I have been transforming femininity, motherhood, and the life into a form that fuses the human body and plants through the wedding dress.
In this exhibition, I will explore what lies behind the dress through a transition from installation to painting form.
Miyamoto Machi
タイトル
ハンプティダンプティ
サイズ(mm)
300×380
素材・技法
水彩、アクリル
制作年
2020
Title
Humpty Dumpty
Size(mm)
300×380
Material/Method
Watercolor,acrylic
Year
2020
タイトル
ドローイング1
サイズ(mm)
380×200
素材・技法
水彩
制作年
2020
Title
drawing1
Size(mm)
380×200
Material/Method
Watercolor,acrylic
Year
2020
タイトル
ソロモングランディ
サイズ(mm)
300×550
素材・技法
水彩
制作年
2020
Title
Solomon Grundy
Size(mm)
300×550
Material/Method
Watercolor,acrylic
Year
2020
タイトル
embroidery1
サイズ(mm)
290×290
素材・技法
ミクストメディア
制作年
2021
Title
embroidery1
Size(mm)
290×290
Material/Method
mixed media
Year
2021
タイトル
embroidery2
サイズ(mm)
170×170
素材・技法
ミクストメディア
制作年
2021
Title
embroidery2
Size(mm)
170×170
Material/Method
mixed media
Year
2021
タイトル
本性
サイズ(mm)
700×500
素材・技法
水彩、アクリル
制作年
2021
Title
wild
Size(mm)
700×500
Material/Method
Watercolor,acrylic
Year
2021
タイトル
本性2
サイズ(mm)
600×550
素材・技法
水彩、アクリル
制作年
2021
Title
wild2
Size(mm)
600×550
Material/Method
Watercolor,acrylic,
Year
2021
タイトル
本性3
サイズ(mm)
700×500
素材・技法
水彩、アクリル
制作年
2021
Title
wild3
Size(mm)
700×500
Material/Method
Watercolor,acrylic,
Year
2021
タイトル
本性4
サイズ(mm)
290×290
素材・技法
水彩、アクリル
制作年
2021
Title
wild4
Size(mm)
290×290
Material/Method
Watercolor,acrylic,
Year
2021
タイトル
群像1
サイズ(mm)
333×333
素材・技法
ミクストメディア
制作年
2021
Title
women1
Size(mm)
333×333
Material/Method
Mixed media
Year
2021
タイトル
群像2
サイズ(mm)
333×333
素材・技法
ミクストメディア
制作年
2021
Title
women2
Size(mm)
333×333
Material/Method
Mixed media
Year
2021
タイトル
embroidery 4
サイズ(mm)
220
素材・技法
ミクストメディア
Title
embroidery 4
Size(mm)
220
Material/Method
Mixed media
タイトル
embroidery 2
サイズ(mm)
150
素材・技法
ミクストメディア
Title
embroidery 2
Size(mm)
150
Material/Method
Mixed media
タイトル
embroidery1
サイズ(mm)
120
素材・技法
ミクストメディア
Title
embroidery1
Size(mm)
120
Material/Method
Mixed media
タイトル
embroidery3
サイズ(mm)
180
素材・技法
ミクストメディア
Title
embroidery3
Size(mm)
180
Material/Method
Mixed media
タイトル
Embroidery5
サイズ(mm)
240
素材・技法
ミクストメディア
Title
Embroidery5
Size(mm)
240
Material/Method
Mixed media
タイトル
トルソ
サイズ(mm)
300
素材・技法
ミクストメディア
Title
torso
Size(mm)
300
Material/Method
Mixed media
宮本万智さんは卒業展では母のウェディングドレスをテーマに大きなインスタレーションで鮮烈デビューをはかった。TS4312の初めの個展では、その延長ドレスを中心とした作品展でしたが、今回は全く変貌。ドレスの中に秘めた女性、母性の思いを、水彩、刺繍、ミクストメディアなど作品で描表現している。
TS4312店主 沢登 丈夫
Machi Miyamoto made an impressive debut with a large installation based on the theme of mother's wedding dress at her graduation exhibition, and her first solo exhibition at TS4312, she focused on the dress as an extension of the dress, but this time, she has completely changed her style, using watercolors, embroidery, and mixed media to depict the thoughts of womanhood and motherhood hidden within the dress.
TS4312 curator Takeo Sawanobori