松野 純子
~1~ の惑星
Junko Matsuno
~The planets of ~1~.
会期:2021年6月4日〜6月27日
会期中の金土日のみ開廊
12:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2021年6月4日〜6月27日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
松野 純子
~1~ の惑星
Junko Matsuno
~The planets of ~1~.
会期:2021年6月4日〜6月27日
会期中の金土日のみ開廊
12:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2021年6月4日〜6月27日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
松野 純子
Junko Matsuno
松野 純子
Junko Matsuno
1978
三重県生まれ
Born in Mie, Japan
2002
嵯峨美術短期大学専攻科 修了
2003
嵯峨美術大学付属芸術文化研究所研究生 修了
2022
まだ何ものでもない(TS4311/東京)
2021
~1~ の惑星(TS4312/東京)
The planets of ~1~
2020
はじまるのはじまり (TS4311/東京)
Beginning of the Beginning (TS4311/Tokyo)
2018
松野純子展 (TS4312/東京)
Junko Matsuno Exhibition (TS4312/Tokyo)
2016
松野純子展 (TS4312/東京)
Junko Matsuno exhibition (TS4312/Tokyo)
2015
SHIBUYA AWARDS 2015 大賞
SHIBUYA AWARDS 2015 Grand Prize
2015
第10回大黒屋現代アート公募展 入選
The 10th Daikokuya Contemporary Art Competition, Honorable Mention
2014
タグボートアートフェス2014 グランプリ
Tugboat Art Festival 2014 Grand Prix
Post from RICOH THETA. #theta360 - Spherical Image - RICOH THETA
目には見えないけどそこにあるもの。
変化し続けるもの。
曖昧な境界…。
探している確かなものは見つからないかもしれないけれど、
ただ言えることは不確かなことが確かであること。
ただそこにあること。
松野 純子
Things that are not visible but are there.
Things that keep changing.
Ambiguous boundaries....
You may not find the certainty you are looking for.
But what I can say is that what is uncertain is certain.
It's just there.
Junko Matsuno
タイトル
浮動する境界
サイズ(mm)
1120×1455
素材・技法
木パネル、石膏塗料、アクリル絵具、ペン
制作年
2021
Title
Floating Boundaries
Size(mm)
1120×1455
Material/Method
Wood panel, plaster paint, acrylic paint, pen
Year
2021
タイトル
ーUNIー
サイズ(mm)
800Φ×55
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
UNI-
Size(mm)
800Φ×55
Material/Method
Wood panel, plaster paint, acrylic paint, pen
Year
2021
タイトル
It #1
サイズ(mm)
410Φ×38
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2020
Title
0
Size(mm)
410Φ×38
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2020
タイトル
アルケーの辺Ⅳ
サイズ(mm)
333×333
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2020
Title
Archean Domain IV
Size(mm)
333×333
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2020
タイトル
アルケーの辺Ⅴ
サイズ(mm)
333×333
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2020
Title
Archean DomainIV
Size(mm)
333×333
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2020
タイトル
アルケーの辺Ⅵ
サイズ(mm)
333×333
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2020
Title
Archean Domain V1
Size(mm)
333×333
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2020
タイトル
Anomaly#1
サイズ(mm)
333×190
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Anomaly#1
Size(mm)
333×190
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Anomaly#2
サイズ(mm)
333×190
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Anomaly#2
Size(mm)
333×190
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Anomaly#3
サイズ(mm)
273×273
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Anomaly#3
Size(mm)
273×273
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Anomaly#4
サイズ(mm)
273×273
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Anomaly#4
Size(mm)
273×273
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Anomaly#5
サイズ(mm)
273×273
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Anomaly#5
Size(mm)
273×273
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Circle#2
サイズ(mm)
227Φ
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Circle#2
Size(mm)
227Φ
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Circle#3
サイズ(mm)
227Φ
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Circle#3
Size(mm)
227Φ
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
タイトル
Circle#4
サイズ(mm)
227Φ
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2021
Title
Circle#4
Size(mm)
227Φ
Material/Method
Wood panel, acrylic paint, holographic paint, pen
Year
2021
作家は薄墨などの塗料を画面の上に落とし、偶然に出来た飛沫の総てに細いペンで自分のイメージを埋めていく、気の遠くなるような作品を作る。
偶然と必然を一体にとらえることにより、万物に宿る見えない力の可視化を追求している。必然と偶然のバランスの追求でもある。
作家は、フォログラム塗料を定着させるべく工夫をこらし、琳派的な美を作り出している。
TS4312店主 沢登 丈夫
A female artist splashes paint, such as thin ink, on the screen from above and fills in the accidental droplets with her own image using a thin pen. It's a mind-boggling work.
She pursues the visualization of the invisible power that resides in all things by taking chance and necessity as one. It is also a pursuit of the balance between inevitability and coincidence.
She devised a way to fix the phorogram paint to the base of the painting. The result is a beauty similar to that of the Rimpa school.
TS4312 curator Takeo Sawanobori