光藤 雄介
続・行間
Yusuke Mitsufuji
Between the Lines (cont.)
会期:2023年1月6日〜1月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年1月6日〜1月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
光藤 雄介
続・行間
Yusuke Mitsufuji
Between the Lines (cont.)
会期:2023年1月6日〜1月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年1月6日〜1月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
光藤 雄介
Yusuke Mitsufuji
光藤 雄介
Yusuke Mitsufuji
1982
大阪府生まれ
Born in Osaka, Japan
2008
多摩美術大学芸術学科卒業
BFA, Tama Art University, Tokyo, Japan
2014
2016
「Transparency」switch point/東京
Transparency, switch point, Tokyo, Japan
2020
「針の瞬き」TS4312/東京
Blinking Needle, TS4312, Tokyo, Japan
2022
「感電」SHINBI GALLERY/東京
Electric Shock, SHINBI GALLERY, Tokyo, Japan
2022
「行間」msb gallery/東京
Between the Lines, msb gallery, Tokyo, Japan
両足で立って、両目で画面を見ると、線と線のあいだに、見えない線があることに気づく。
それはあなたの目のなかで、いつまでも明滅し、臨場する。まもなく、線は透明な眼鏡となり、あらゆるものを描きだす。
2023年1月5日
光藤 雄介
When you stand with both feet and look at the screen with both eyes, you realize that there is an invisible line between the lines.
In your eyes, it blinks forever, and it comes into its presence. Soon, the line turns into a clear lens, and starts drawing all kinds of things.
January 5, 2023
Yusuke Mitsufuji
タイトル
隠し事
サイズ(mm)
300×300
素材・技法
紙にインク
制作年
2022
Title
Secret
Size(mm)
300×300
Material/Method
ink on paper
Year
2022
タイトル
抱擁
サイズ(mm)
257×182
素材・技法
紙にインク
制作年
2022
Title
Cuddle
Size(mm)
257×182
Material/Method
ink on paper
Year
2022
タイトル
紳士
サイズ(mm)
210×148
素材・技法
紙にインク
制作年
2022
Title
Gentleman
Size(mm)
210×148
Material/Method
ink on paper
Year
2022
タイトル
通電
サイズ(mm)
728×1030
素材・技法
紙にインク
制作年
2023
Title
Electrification
Size(mm)
728×1030
Material/Method
ink on paper
Year
2023
タイトル
待合室
サイズ(mm)
257×364
素材・技法
紙にインク
制作年
2023
Title
Waiting Room
Size(mm)
257×364
Material/Method
ink on paper
Year
2023
タイトル
採光
サイズ(mm)
210×297
素材・技法
紙にインク
制作年
2023
Title
Daylighting
Size(mm)
210×297
Material/Method
ink on paper
Year
2023
今回のタイトル「続・行間」 当画廊で3年振りの個展である。前回作家はただ無機的に線を引くだけという、意欲的な作品であった。作家は変わっていく。今個展では線を引いていくが、決して無機的ではない。作品に題名がある。更には作品の中心に自筆の線がある。
作品全体に3年前より緊張感があり、明らかに目指しているものがある。大いなる変化だ。
線と線の間。行間、作品の間といい、彼は線を描いていく中で、その間に深い意味を見出しているようだ。
TS4312店主 沢登 丈夫
The title of this exhibition is “Between the Lines (cont.)” This is the first solo exhibition at the gallery in three years.
In the previous show, the artist simply drew inorganic lines in his ambitious works. The artist is changing. In this solo exhibition, he draws lines, but they are not inorganic. The work has a title. Moreover, there is a line in his own handwriting in the center of the work.
There is more tension throughout the work than there was three years ago, and there is clearly something he is aiming for. It is a great change.
The space between the lines. He seems to find deep meaning in the spaces between the lines as he draws them.
TS4312 curator Takeo Sawanobori