蛇目
『死から産まれる命』
Hebime
Life Born from Death
会期:2023年3月3日〜3月26日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年3月3日〜3月26日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
蛇目
『死から産まれる命』
Hebime
Life Born from Death
会期:2023年3月3日〜3月26日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年3月3日〜3月26日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
蛇目
Hebime
蛇目
Hebime
1982
兵庫県神戸市生まれ
高校中退後 絵の制作を始める
2008
大阪日本橋 アートスペース亜蛮人
2018
東京四谷 TS4312
2020
東京四谷 TS4312
2020
神戸元町 歩歩琳堂画廊
2021
神戸元町 歩歩琳堂画廊
2022
東京 ホワイトストーンギャラリー銀座新館「Re-cogni-thing ! 」
2022
神戸元町 歩歩琳堂画廊 個展
2023
東京四谷 TS4312
『死から産まれる命』。
僕は以前から木製パネルや木の枡を土台に制作していますが、今回はそれに加え 流木や動物の骨も使っています。これらの『死体』のうえに絵具で作品を形作ることを 再び生命を発生させていると自己解釈しているのです。この強引な行為は どこかフランケンシュタインと彼の造った怪物に似ているかもしれません。
できることならば 彼らの物語のように 今回の個展が不気味で 悩ましく 印象的なものであってくれたらと願っています。」
蛇目
Life Born from Death".
I have been working on wooden panels and wooden boxes for a long time, but this time I am also using driftwood and animal bones as bases for my works. I think of myself as giving life to these "corpses" again by forming the work with paint on them. This forced act may be somewhat similar to Frankenstein and the monster he created. I hope that this exhibition will be as eerie, troubled, and impressive as their story.
Hebime
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約80×80×30
素材・技法
アクリル絵具 木製枡
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約80×80×30
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約80×80×30
素材・技法
アクリル絵具 木製枡
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約80×80×30
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約300×210
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約300×210
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約420×420
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約420×420
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約300×300
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約300×300
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約720×720
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約720×720
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約230×160
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約230×160
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約180×180×100
素材・技法
アクリル絵具 木製枡
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約180×180×100
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約420×300
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約420×300
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約720×720
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約720×720
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約80×80×30
素材・技法
アクリル絵具 木製枡
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約80×80×30
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約130×120×80
素材・技法
アクリル絵具 木製箱
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約130×120×80
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約260×100×80
素材・技法
アクリル絵具 木製箱
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約260×100×80
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約300×210
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約300×210
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約400×300×130
素材・技法
アクリル絵具 流木
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約400×300×130
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約800×400×200
素材・技法
アクリル絵具 動物の骨
制作年
2022
Title
Lab work
Size(mm)
約800×400×200
Material/Method
Animal bones, acrylic
Year
2022
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約300×300
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約300×300
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約160×160×80
素材・技法
アクリル絵具 木製枡
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約160×160×80
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約160×160×80
素材・技法
アクリル絵具 木製枡
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約160×160×80
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約100×100×60
素材・技法
アクリル絵具 動物の骨
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約100×100×60
Material/Method
Animal bones, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約160×100×100
素材・技法
アクリル絵具 動物の骨
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約160×100×100
Material/Method
Animal bones, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約180×130×100
素材・技法
アクリル絵具 動物の骨
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約180×130×100
Material/Method
Animal bones, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約230×130×80
素材・技法
アクリル絵具 動物の骨
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約230×130×80
Material/Method
Animal bones, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約230×130×80
素材・技法
アクリル絵具 動物の骨
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約230×130×80
Material/Method
Animal bones, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約420×300
素材・技法
アクリル絵具 木製パネル
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約420×300
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2023
タイトル
Lab work
サイズ(mm)
約800×400×300
素材・技法
アクリル絵具 流木
制作年
2023
Title
Lab work
Size(mm)
約800×400×300
Material/Method
Wood, acrylic
Year
2023
今回作家の作品は意欲的だ。従来はボード、桝、貝の基材の表面を絵の具で覆い削っていた。本展示では、基材に、枯れ木、骨などを使用、また、絵具も一旦使用した削り滓をも使っている。全てに廃棄物を使用して作品を作り、廃棄物に命を吹き込んでいる。これは静かな現在の捨て去られたものへのオマージュである。
TS4312店主 沢登 丈夫
The artist's work is ambitious. In the past, the artist covered the surface of base materials such as boards, squares, and shells with paint and then cut them down. In this exhibition, he uses dead wood, bones, and other materials as base materials, as well as paint shavings that have already been used. He uses waste in all of his work and breathes life into discarded objects. I feel this is a quiet, present homage to the discarded things of the present.
TS4312 curator Takeo Sawanobori