田中 偉一郎
2025〜2030型録&DM展
Iichiro Tanaka
CATALOGUE&DM EXHIBITION
会期:2023年7月7日〜7月30日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年7月7日〜7月30日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
田中 偉一郎
2025〜2030型録&DM展
Iichiro Tanaka
CATALOGUE&DM EXHIBITION
会期:2023年7月7日〜7月30日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年7月7日〜7月30日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
田中 偉一郎
Iichiro Tanaka
田中 偉一郎
Iichiro Tanaka
2001
東京芸術大学大学院修士課程デザイン専攻修了
M.F.A. in Design, Tokyo National University of Fine Arts and Music
2021
「大ストリート・デストロイヤー展」 TS4312、東京
"Great Street Destroyer Exhibition" TS4312, Tokyo, Japan
2020
「さいたま国際芸術祭2020」 ビジュアルディレクター/キュレーター /「芸術の果て ノンパワースポット」、TS4312、東京
"Art Sightama Since 2020" Visual Director / Curator / "The end of art. 《Non power spot》" , TS4312 , Tokyo
2019
「三丁目国際芸術祭」 TS4312、東京
"3rd Avenue International Art Festival" TS4312, Tokyo
2017
「僕の芸術は君の芸術と同じ芸術だ」 TS4312、東京
"My art is the same art as yours," TS4312, Tokyo
2021
「D&AD」Woodpencil(銅賞相当)受賞 《裏アートさいたま》
"D&AD" Woodpencil (Bronze Prize), Hidden Art Sightama
2020
「文化庁メディア芸術祭」審査委員会推薦作品 《ストリート・デストロイヤー》
"Japan Media Arts Festival" Jury Recommended Work, "Street Destroyer
2014
「第17回岡本太郎現代芸術賞」入選 《焚き火ロボ》
"The 17th Taro Okamoto Award for Contemporary Art," Honorable Mention, Bonfire Robot
2018〜
「ストリート・デストロイヤー」企画制作出演 シャキーン!(NHK Eテレ)
"Street Destroyer" Planning, Production and Appearance, Shakiin! (NHK E-TV)
2007
「スーパーふろくブック」コクヨ
"Super Furoku Book" Kokuyo
2025年〜2030年までの6回に渡る田中偉一郎個展の型録とDMを一挙に展示します。型録(カタログ)とは、所有しない作品を客観的に観賞できるものであり、その意味で半分作品そのものであったりします。DM(ダイレクトメール)とは、今ここにない未来のお知らせであり、その意味で半分アートそのものであったりします。
無意味と無収穫に満ちたこれらの展覧会は、実際に行われるかどうかすらわからない危うさを持ちながらも、すでにいく年かのアートと時代を観賞した感覚ももたらす過剰と欠落のかたまりです。ちょっと先の芸術アーカイブ。すべての芸術を乞うご期待の心持ちで、首を長くしてお待ちください。
田中 偉一郎
We are pleased to present a series of six solo exhibitions of Iichiro Tanaka from 2025 to 2030, including catalogs and direct mail. A catalog is an objective way to view a work that one does not own, and in that sense is half the work itself; a direct mail (DM) is an announcement of the future that is not here and now, and in that sense is half the art itself; and a catalog is an objective way to view a work that one does not own, and in that sense is half the work itself.
These exhibitions, full of nonsense and harvestlessness, are a mass of excesses and deficiencies that bring a sense of having already seen some years of art and time, while at the same time having the danger of not even knowing if they will actually take place. An archive of art a little further down the road. Please wait with bated breath for all the art.
Iichiro Tanaka
タイトル
田中偉一郎個展2025〜2030 型録&DM
素材・技法
Title
Material/Method
偉一郎さんの今回の企画は、[ちょっと先の芸術アーカイブ]という。だいたい、アーカイブと云うのは、文書・資料の保管である。それは、過去資料の保管することだ。
未来作品の保管。そんなのはあり得ない。
環境は変わる、時代が変わる。この未来アーカイブの幾つが実現するのだろうか。いや、アーカイブという以上、実現するに違いない。未来に目を向けこれからの個展に期待しよう。それだけでワクワクする、面白い。
TS4312店主 沢登 丈夫
Iichiro's project this time is called "Art Archive a Little Further Ahead. In general, an archive is a storage of documents and materials. It is the storage of past materials.
There is no such thing as a storage of future works. There is no such thing.
The environment changes, the times change. How many of these future archives will be realized? No, as long as it is called an archive, it must be realized. Let's look to the future and look forward to future exhibitions. That alone is exciting and interesting.
TS4312 curator Takeo Sawanobori