松野 純子
消滅のフォーミュラ
Junko Matsuno
formula for Obliteration
会期:2024年9月6日〜9月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2024年9月6日〜9月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
松野 純子
消滅のフォーミュラ
Junko Matsuno
formula for Obliteration
会期:2024年9月6日〜9月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2024年9月6日〜9月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
松野 純子
Junko Matsuno
松野 純子
Junko Matsuno
1978
三重県生まれ
Born in Mie, Japan
2002
嵯峨美術短期大学専攻科 修了
2003
嵯峨美術大学付属芸術文化研究所研究生 修了
2022
まだ何ものでもない(TS4311/東京)
2021
~1~ の惑星(TS4312/東京)
The planets of ~1~
2020
はじまるのはじまり (TS4311/東京)
Beginning of the Beginning (TS4311/Tokyo)
2018
松野純子展 (TS4312/東京)
Junko Matsuno Exhibition (TS4312/Tokyo)
2016
松野純子展 (TS4312/東京)
Junko Matsuno exhibition (TS4312/Tokyo)
2015
SHIBUYA AWARDS 2015 大賞
SHIBUYA AWARDS 2015 Grand Prize
2015
第10回大黒屋現代アート公募展 入選
The 10th Daikokuya Contemporary Art Competition, Honorable Mention
2014
タグボートアートフェス2014 グランプリ
Tugboat Art Festival 2014 Grand Prix
社会の合理化が進むにつれ、非効率で無駄なものがどんどん排除されていく。
昨日まで必要とされていたものが、今日には消えていく様子を目の当たりする。
この世界は随分と逃げ場がなくなった。欠点の多い私は益々時代についていけなくなったように感じる。
だから私は、必要ではないけれど無駄でもないようなこと、ちょうど真ん中の"どうでもいいこと"をただひたすら続ける。
もしかしたらこの世のほとんどが、本当はどうでもいいことばかりだったら面白いし、それもまた真理かも知れない。
もしもそんな私の作品がどうでもいいことのお手本になることが出来れば、それはそれで光栄なことです。
松野 純子
As society becomes more rationalized, inefficiencies and waste are increasingly eliminated.
We see how things that were necessary yesterday are disappearing today.
This world has lost much of its escape. I, with all my shortcomings, feel more and more like I can no longer keep up with the times.
So I continue to do the things that are not necessary but not useless, the things that are right in the middle, the “unimportant things.
Perhaps it would be interesting if most of the things in this world were really nothing but unimportant things, and that might also be the truth.
If my work can serve as an example of what is unimportant, I would be honored to do so.
Junko Matsuno
タイトル
Ritual
サイズ(mm)
1120×1940
素材・技法
木パネル、綿布、石膏塗料、墨、ペン
制作年
2024
Title
Ritual
Size(mm)
1120×1940
Material/Method
Year
2024
タイトル
Formula #1
サイズ(mm)
800Φ×50
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
Formula #1
Size(mm)
800Φ×50
Material/Method
Year
2024
タイトル
Perspective #3
サイズ(mm)
550Φ×40
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
Perspective #3
Size(mm)
550Φ×40
Material/Method
Year
2024
タイトル
Counting #1
サイズ(mm)
410×410
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
Counting #1
Size(mm)
410×410
Material/Method
Year
2024
タイトル
Counting #2
サイズ(mm)
410×410
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
Counting #2
Size(mm)
410×410
Material/Method
Year
2024
タイトル
Counting #3
サイズ(mm)
410×410
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
Counting #3
Size(mm)
410×410
Material/Method
Year
2024
タイトル
Something #6
サイズ(mm)
335×170
素材・技法
木パネル、キャンバス布、石膏塗料、顔料、ペン
制作年
2024
Title
Something #6
Size(mm)
335×170
Material/Method
Year
2024
タイトル
Something #7
サイズ(mm)
340×150
素材・技法
木パネル、キャンバス布、石膏塗料、顔料、ペン
制作年
2024
Title
Something #7
Size(mm)
340×150
Material/Method
Year
2024
タイトル
Something #8
サイズ(mm)
330×140
素材・技法
木パネル、キャンバス布、石膏塗料、顔料、ペン
制作年
2024
Title
Something #8
Size(mm)
330×140
Material/Method
Year
2024
タイトル
Tracing #1
サイズ(mm)
227×227
素材・技法
キャンバス、アクリル絵具、ペン
制作年
2024
Title
Tracing #1
Size(mm)
227×227
Material/Method
Year
2024
タイトル
Tracing #2
サイズ(mm)
227×227
素材・技法
キャンバス、アクリル絵具、ペン
制作年
2024
Title
Tracing #2
Size(mm)
227×227
Material/Method
Year
2024
タイトル
Tracing #3
サイズ(mm)
227×227
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ペン
制作年
2024
Title
Tracing #3
Size(mm)
227×227
Material/Method
Year
2024
タイトル
Tracing #4
サイズ(mm)
227×227
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ペン
制作年
2024
Title
Tracing #4
Size(mm)
227×227
Material/Method
Year
2024
タイトル
コペルニクス的転回への回帰Ⅴ
サイズ(mm)
227Φ
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
コペルニクス的転回への回帰Ⅴ
Size(mm)
227Φ
Material/Method
Year
2024
タイトル
Circle #5
サイズ(mm)
227Φ
素材・技法
木パネル、アクリル絵具、ホログラム塗料、ペン
制作年
2024
Title
Circle #5
Size(mm)
227Φ
Material/Method
Year
2024
「消滅のフォーミュラ」とは何とも穏やかならざるテーマだ。何が消滅なのだろうか?
作家は、今の時代に取り残され,また自己の作品が消えゆくものどうでもいいものと悲観しているようだ。
しかし、渾身の大作「Ritual」は、画面いっぱいに迫力あり思わず背筋が伸びる。「Counting」,はかっての、一点から散る最も初期の作品の展開で画面は、すっきりしている。また、「Something」」,「Tracing」は伸びやかで、すがすがしい。全体として、飛沫の中の模様が、飛沫の縁に寄り添い,おとなしい。それが全体に軽快感を与えている。新しい方向への歩みとも思う。さて、作家の云う「消滅のフォーミュラ」とは、これからの作家の新たな展開に興味が沸く。
TS4312店主 沢登 丈夫
The “formula for Obliteration ” is an unsettling theme. What is the Obliteration?
The artist seems to be pessimistic that she is left behind in the current era and that her works are vanishing and unimportant.
However, “Ritual,” a large, powerful work that fills the entire screen, makes one's spine stand up straight. Counting” is a clean and clear development of his earliest works, which were once scattered from one point to the next. Something” and ‘Tracing’ are also stretching and refreshing. As a whole, the patterns in the droplets are quiet, leaning against the edges of the droplets, which gives a sense of lightness to the overall image. This gives a sense of lightness to the whole. I think it is a step in a new direction. The artist's term, “Formula of Extinction,” makes me interested in his new development from now on.
TS4312 curator Takeo Sawanobori