亀井 佐知子
Lazy River Side
Sachiko Kamei
Lazy River Side
会期:2023年10月6日〜10月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年10月6日〜10月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
亀井 佐知子
Lazy River Side
Sachiko Kamei
Lazy River Side
会期:2023年10月6日〜10月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
会期:2023年10月6日〜10月29日
会期中の金土日のみ開廊
13:00〜19:00(最終日のみ17:00まで)
亀井 佐知子
Sachiko Kamei
亀井 佐知子
Sachiko Kamei
2017
慶應義塾大学環境情報学部卒業
2021
東京藝術大学油画科入学
2017
展示(hotel RYURO/tokyo)
2018
個展(gallery35/kyoto)
2019
個展(TS4312/四谷三丁目)
2021
個展「脱線図」(TS4312/四谷三丁目)
2022
個展「Colony」(TS4312/四谷三丁目)
2022
学内受賞者展(東京藝術大学/東京)
2017
2017年度優秀卒業プロジェクト受賞
2018
茅ヶ崎美術家協会展入選(茅ヶ崎美術館)
2022
久米桂一郎賞受賞(東京藝術大学)
豆に穴が空き、中身がはみ出た。
二つの豆は、”豆でない部分”まで含むある集合を持っていた。しかし、その集合に穴が空いた。
はみ出た豆は”豆でない部分“に居られない。その豆は別のはみ出た豆と合体し、新たな集合を作った。
どんどん小さくなる豆に近寄ると、元の豆はガスタンクのように見えた。
括ると、分かれる。
分かれると分かる。
世界は分かれない。
私は何も分かっていない。
亀井 佐知子
A hole became vacant in a bean, and a element protruded.
Two beans had a set that include “not-beans-set”. However, a hole became vacant in a subset, and a part protruded.
The small beans which protruded cannot be in “not-beans-set”. The small beans were united and made a new set.
The original beans looked like a gas tank when they focuced the beans which became smaller.
The things divide when they were categorized.
I can understand them when they divided.
The world is not divided.
I can understand nothing.
Sachiko Kamei
タイトル
Beans-Size
サイズ(mm)
1167x910mm (F50)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
1167x910mm (F50)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Gas-Volume
サイズ(mm)
1167x910mm (F50)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
1167x910mm (F50)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Size-Eclipse
サイズ(mm)
530x455mm (F10)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
530x455mm (F10)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Empty-Bean
サイズ(mm)
652x530mm (F15)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
652x530mm (F15)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Outside Of Empty
サイズ(mm)
530x455mm (F10)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
530x455mm (F10)
Material/Method
Year
2023
タイトル
隣の芝は外
サイズ(mm)
455x380mm (F8)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
455x380mm (F8)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Fractal-Dating !
サイズ(mm)
333x242mm (F4)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
333x242mm (F4)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Finding
サイズ(mm)
180x140mm (F0)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
180x140mm (F0)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Meeting
サイズ(mm)
180x140mm (F0)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
180x140mm (F0)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Bonding
サイズ(mm)
180x140mm (F0)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
180x140mm (F0)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Mark Hockey “catch”
サイズ(mm)
455x273mm (M8)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
455x273mm (M8)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Mark Hockey "hit"
サイズ(mm)
455x273mm (M8)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
455x273mm (M8)
Material/Method
Year
2023
タイトル
飛び魚
サイズ(mm)
333x242mm (F4)
素材・技法
アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
333x242mm (F4)
Material/Method
Year
2023
タイトル
鳥と魚
サイズ(mm)
333x242mm (F4)
素材・技法
アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
333x242mm (F4)
Material/Method
Year
2023
タイトル
歩かない
サイズ(mm)
333x242mm (F4)
素材・技法
アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
333x242mm (F4)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Target without a target
サイズ(mm)
455x380mm (F8)
素材・技法
油彩 / アクリル / パネル
制作年
2023
Title
Size(mm)
455x380mm (F8)
Material/Method
Year
2023
タイトル
Beans-Cap
サイズ(mm)
530x455mm(f10)
素材・技法
油彩/アクリル/パネル
制作年
2023
Title
Beans-Cap
Size(mm)
530x455mm(f10)
Material/Method
Year
2023
タイトル
mix vegetable_
サイズ(mm)
410x318mm(f6)
素材・技法
ポイントシール/アクリル/パネル
制作年
2023
Title
mix vegetable_
Size(mm)
410x318mm(f6)
Material/Method
Year
2023
タイトル
oil and water
サイズ(mm)
410x318mm(f6)
素材・技法
ポイントシール/アクリル/パネル
制作年
2023
Title
oil and water
Size(mm)
410x318mm(f6)
Material/Method
Year
2023
タイトル
donut
サイズ(mm)
455x380mm(f8)
素材・技法
油彩/アクリル/パネル
制作年
2023
Title
donut
Size(mm)
455x380mm(f8)
Material/Method
Year
2023
彼女の基本的なテーマである豆を題材に、2つの豆の関係性を描く。これは彼女が今いる場所(集合)での人間の関係を示しているのだろうか。自己の存在は、一人では存在しえない、他との関係により成り立つ、その集合とは? 環境が大きく変化していく中に、自分の存在は何処か、何かを真正面から取り組んでいる。
TS4312店主 沢登 丈夫
Her basic theme of beans is the relationship between two beans. Does this show the relationship between human beings in the place where she is now (the set)? What is the set in which the self cannot exist alone, but only in relation to others? In the midst of a drastically changing environment, the artist is tackling head-on where and what her existence is.
TS4312 curator Takeo Sawanobori